Da bodo naše kosti ostale zdrave in močne, moramo v prvi vrsti poskrbeti sami. Izogibati se je potrebno dejavnikom, ki zmanjšujejo kostno maso. Pripravili smo vam nekaj nasvetov, s katerimi boste okrepili svoje kosti in poskrbeli za dolgo in aktivno življenje.

  1. Izberite hrano bogato s kalcijem

Uživanje kalcija je ključno za zdrave in močne kosti. Najboljši način za zagotovitev zadostne količine kalcija je prehrana. Kalcij najdete predvsem v mleku in mlečnih izdelkih (jogurt, skuta, kefir,…), nahaja pa se tudi v zelenih listnati zelenjavi, školjkah, oreških in majhnih ribah.

  1. Poskrbite, da zaužijete dovolj vitamina D

Vitamin D poskrbi, da se kalcij učinkovito absorbira v kosti. Vitamin D najdete v mleku, soji in sojinih izdelkih, masnih ribah kot so sardele in losos, rumenjaku, jogurtu,…Vitamin D lahko zaužijete s hrano, največ pa ga proizvede človeška koža s tem, ko je izpostavljena sončnim žarkom.

  1. Ostanite aktivni in ohranite močne kosti

Potrudite se, da boste aktivni vsaj 2 uri na teden. Izberite hojo, tek, ples, tenis, golf in poskrbite za dobro kondicijo. Dodajte tudi vaje za moč (z lastno težo ali utežmi), ki bodo ojačale vaše mišice, ki podpirajo vaše kosti. Vadbe za raztezanje, kot sta joga in tai chi, bodo izboljšale vaše ravnotežje in koordinacijo, kar bo zmanjšalo verjetnost za padec.

  1. Omejite pitje alkohola

Alkohol preprečuje telesu absorpcijo in porabo kalcija, zato omejite količino popitega alkohola na največ kozarček na dan.

Kosti dobesedno držijo naše telo pokonci zato je pomembno, da jim posvečamo tudi veliko pozornosti in skrbimo, da ostanejo močne. Poskrbimo za pravo mero prave energije s kombinacijo prave prehrane in gibanja.