Drži, da so električni avtomobili še vedno dragi, vendar je na voljo kar nekaj olajšav, sicer za pravne osebe, s pomočjo katerih se nakup električnega vozila splača. Razvoj električne mobilnosti je tudi v Sloveniji povezan s spodbudami pri nakupu električnih vozil, obetajo pa se še nekatere pozitivne spremembe.
Dejstvo je, da je sprejetje električne mobilnosti močno povezano s spodbudami pri nakupu električnih vozil. Ljudje se pač odločamo glede na stanje v lastnem žepu in če se odločevalci tega zavedajo, so tudi rezultati lahko dobri. Dober primer so recimo Norveška, Islandija, Švedska, Nizozemska in Finska, kjer je stopnja električne mobilnosti izredno visoka prav zaradi odločnih spodbud s strani države. In kakšne so te spodbude? Cela vrsta jih je – od ekoloških subvencij, do oprostitev davka na dodano vrednost, davka na kredit ali leasing, oprostitev plačevanja cestnin in še kaj bi se našlo.
Kaj pa pri nas?
Kar zadeva podjetja, so avtomobili, ki jih poganja elektrika, davčno gledano za poslovne uporabnike že zdaj pravzaprav zelo ugodni. Pa pri tem ne mislimo le na ekološke subvencije, ki so, gledano z zornega kota skupne cene lastništva, zelo nizke. Precej bolj se pozna dejstvo, da podjetja lahko električna vozila upoštevajo kot 40% investicijsko olajšavo (podobno kot tovorna vozila), kar ni zanemarljiv znesek. Druga prednost je obračunana boniteta za osebno rabo. Ta je pri električnih vozilih 5x manjša od bonitete pri klasičnih avtomobilih z notranjim izgorevanjem, s čemer se bruto plača zaposlenega, ki uporablja zeleno vozilo, pri vsakomesečnem obračunu bonitete za osebno rabo poviša le za 0.3% nabavne vrednosti in ne 1.5% kot pri klasičnem avtomobilu na notranje izgorevanje. In če zdaj seštejemo subvencijo, nižji davek na dobiček podjetja in nižji dvig bruto plače zaradi bonitete, so privarčevani zneski lahko res veliki. Tudi do polovice nabavne vrednosti vozila.
A to olajšav še ni konec. V Državnem zboru je bila pravkar sprejeta novela Zakona o DDV, s katero se uveljavlja izjema od omejitve pravice do odbitka DDV pri nabavi motornih vozil, če so ta namenjena opravljanju dejavnosti davčnega zavezanca. Do sedaj je bil odbitek vstopnega DDV za osebne avtomobile mogoč le, če jih je družba uporabljala za svojo primarno dejavnost (avtošola, taksi služba…), v noveli zakona pa bo veljalo, da ni pomembno za kakšno dejavnost se vozilo uporablja, ampak je odbitek DDV dovoljen v celoti od vseh vozil, ki kumulativno izpolnjujejo naslednja dva pogoja - da je motorno vozilo brez izpusta ogljikovega dioksida in da vrednost motornega vozila z vključenim obračunanim DDV in drugimi dajatvami ne presega 80.000 evrov. Je pa potrebno opozoriti, da pravne osebe od zdaj naprej niso več upravičene do eko subvencij. A ker so te nižje od zneska DDV, je električni avtomobil za podjetja še vedno precej cenejši kot za fizične osebe. Če na primer nov električni avtomobil stane 50.000 €, lahko kot podjetje zanj zahtevate vračilo DDV, kar znese 9015 €, tako da vas bo vozilo stalo le še 40.985 €, kar je 18 odstotkov manj, če bi upoštevali le subvencijo (3500 €), pa le 7 odstotkov manj.
A nabavna cena avtomobila je le eden od elementov skupnega stroška lastništva. Pri izračunu je potrebno prišteti še cenejšo pogonsko energijo, cenejše vzdrževanje, nižje bonitete, olajšave pri cestnini, pa tudi višjo prodajno vrednost rabljenih električnih vozil,…
Celoten projekt je lahko še bolj zanimiv, seveda odvisno od števila vozil, če se podjetje odloči tudi za lastno sončno elektrarno, saj s tem privarčuje tudi pri ceni na pogonske energije. Več o samooskrbi za podjetja lahko preberete tukaj.