Izvensodno reševanje sporov je pomemben mehanizem za zaščito pravic odjemalcev in zagotavljanje pravičnega ravnanja v energetskem sektorju.

Za gospodinjske odjemalce

Dobavitelj sam ali skupaj z drugimi dobavitelji v okviru združenja zagotovi postopek izvensodnega reševanja sporov z gospodinjskimi odjemalci v zvezi z dobavo električne energije/plina gospodinjskim odjemalcem pred neodvisnim izvajalcem izvensodnega reševanja sporov, ki izpolnjuje pogoje in zagotavlja postopek v skladu z določbami zakona, ki ureja izvensodno reševanje potrošniških sporov. Pogoji, pod katerimi teče postopek izvensodnega reševanja potrošniških sporov so objavljeni na spletni strani: www.odvetnik-lakozic.si/irps

Dobavitelj zagotovi pregleden, enostaven in brezplačen notranji postopek obravnave pritožb končnih odjemalcev. Če dobavitelj v notranjem postopku obravnave, pritožbi ne ugodi najpozneje v roku enega meseca ali zahtevku gospodinjskega odjemalca ne ugodi v celoti, lahko gospodinjski odjemalec vloži pobudo za začetek postopka v zvezi z domnevnimi kršitvami dobavitelja pri izvajanju pogodbe o dobavi električne energije/plina pri neodvisnem izvajalcu izvensodnega reševanja sporov.

Izvensodno reševanje sporov vključuje med drugim reklamacije na zaračunane cene, pritožbe povezane s spremembo cene (ceniki) in SP, pritožbe v zvezi z veljavnostjo pogodbe, pritožbe povezane s postopkom zamenjave dobavitelja in pritožbe, povezane s plačilnimi pogoji in cenami storitev. Predmet reševanja potrošniških sporov v energetiki niso spori o izmerjenih in zaračunanih količinah električne energije/plina, nepravilno delovanje merilne naprave in določila SONDO-E (prekinitev, kakovost, motnje pri dobavi ipd).

Odjemalec se pritoži na način, da pritožbo v dveh izvodih pošlje pisno po pošti na naslov izvensodnega reševalca odvetnika g. Bojana Lakožiča, Titova cesta 2a, 2000 Maribor, pisno kot faks sporočilo na številko 00386 2 251 53 70 ali pisno po elektronski pošti na elektronski naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Za poslovne odjemalce

Za poslovne odjemalce je omogočeno izvensodno reševanje sporov v skladu z določbami Zakona o mediaciji v civilnih in gospodarskih zadevah (v nadaljevanju: ZMCGZ). Namen tega postopka je olajšati dostop do alternativnega reševanja sporov ter spodbuditi mirno rešitev sporov s spodbujanjem uporabe mediacije in vzpostavitvijo uravnoteženega razmerja med mediacijo in sodnimi postopki.

V kolikor so se stranke vnaprej sporazumele, da bodo z mediacijo reševale medsebojne spore, ki utegnejo nastati iz določenega pravnega razmerja, ali če mediacijo za reševanje določene vrste sporov predpisuje zakon, se mediacija začne, ko stranka prejme predlog nasprotne stranke za začetek mediacije.

V primerih, ki niso zajeti v prejšnjem odstavku, se mediacija glede že nastalega spora začne z dnem, ko se stranke v tem sporu sporazumejo za mediacijo. Če ena stranka drugi predlaga mediacijo, pa v tridesetih dneh od dne, ko ji je poslala predlog, oziroma v roku, ki je določen v predlogu, ne prejme sprejema predloga, lahko šteje, da je predlog za mediacijo zavrnjen.

Celoten postopek mediacije se vodi v skladu z določili ZMCGZ.

 

 

Si želite več nasvetov neposredno v vaš poštni nabiralnik?